אולם, מה עושה בזלת פה, בגליל התחתון? צ 12 — צומת שבילים מאפסים מד אוץ פונים ימינה ולמעלה על השביל המסומן בירוק המטפס לרמת סירין רוב הקרקע הבזלתית בארץ ישראל נמצאת ברמת הגולן
מהחניה נצעד בשביל האדום במגמת ירידה לכיוון הנחל, ברגע שנראה סלע גדול ועליו שילוט שמאלה למצפור לזכרו של אורן ליפשיץ, נפנה בו ונתקדם לכיוון המצפור השאלה אם אתם רוצים עלייה חדה וקצרה יותר, או עלייה מתונה וארוכה יותר

גבעות ירוקות ותורמוסים כחולים: הכירו את נחל תבור

פונים שמאלה וממשיכים ברגל בשביל המסומן כחול.

מסלול מעגלי בנחל תבור וקניון הבזלת
מהשביל נשקפות אינספור זוויות מרהיבות של קניון הבזלת — וגולת הכותרת היא נפתול "לשון המלך" המרשים שבערוץ הנחל, שנראה מכאן היטב
רמת סירין: נחל תבור עד החללית
אחרי שני פיתולים גדולים בנחל מגיעים למפלון בזלת שבתחתיתו בריכה יפה
10 מסלולי טיול מומלצים בגליל
סלעי הואדי הצר שאנו עוברים בו נולדו מכור היתוך עצום בבטן האדמה, התפרצו החוצה ויצרו נופים מדהימים
הפרחים צריכים להיות מותאמים- אם זה בצבע מושך חרקים, או בצורה המתאימה להאבקה על ידי רוח - וזאת על מנת להצליח במפגש עם תאי רביה מצמח אחר מאותו המין ולמלא את תפקידם לפני שיבלו במסלולי נחל כזיב, שנראה כמו הגרסה הגלילית של גן עדן, אפשר להתרחץ בבריכות מים קרירות עד קרות מאוד, לבקר במבצר הצלבני מונפורט הבנוי בתוך החורש על צלע הר מעל לנחל, ואולי אפילו לראות את פרחי השושן הצחור הנדירים השושן פורח במאי־יוני ויחמור או שניים שהושבו לטבע יחסית לא מזמן וכמאה מהם מסתובבים ביער הסבוך
נוסעים בכביש 85 לא משנה אם ממערב או ממזרח עד צומת חנניה, שם פונים צפונה כביש 866 בחורף, לאחר הגשם, נחל תבור יכול להיות מאוד בוצי ואף בלתי עביר, הטיפוס לגדה הדרומית והצפונית הופך לקשה ומאוד חלק

10 מסלולי טיול מומלצים בגליל

מהגן יש תצפית פנורמית, מהיפות בארץ, על הגלעד והגולן, עמק בית שאן ובקעת כינרות, הכינרת, הרי הגליל העליון והתחתון, הגלבוע ופסגות צפון השומרון.

טיולים בגליל והגליל התחתון
הרכבים: טיוטה פראדו קצר מוגבה וממוגן ולנדקרוזר ארוך ממוגן כמו כן: רצוי שהמסלול לא יהיה משעמם, כלומר שלא יסתכם באתגר טכני אחד וכל שאר המסלול שביל מהיר
לא חובה בדיוק כמו משלט 21, אבל רצוי שיהיה מעניין
נחל תבור וקניון הבזלת
המשיכו עם השביל הירוק עד למצפור ומשם חזרו בסימון השבילים הכחול, השחור והאדום, בחזרה לחניה התיאור מהמצפור, זהה לתיאור של המסלול הארוך שתיארתי למעלה